Fri frakt på order över 750 kr
Snabba leveranser!
Butiken öppen enligt ÖK (ring eller maila)
Köpvillkor

Allmänt

För att handla hos oss måste du vara 18 år. Genom att skicka din beställning samtycker du till att ditt namn och personuppgifter registreras i vår kunddatabas. Smyckerian.se/Fredrix Design AB förmedlar aldrig dina personuppgifter vidare. När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss via e-mail till info@smyckerian. Har du inte erhållit en orderbekräftelse inom 24 timmar är du varmt välkommen att höra av dig.
Alla priser är angivna i Svenska kronor inklusive gällande moms (f.n. 25% böcker 6%) Ditt kvitto skickas till dig via e-mail vid val av faktura vis Svea Ekonomi kommer en faktura till dig med Posten. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. Självklart kontaktar vi dig om du har fått fel pris på din orderbekräftelse och du har full rätt att annullera din beställning.
Observera! lokala avgifter som tull, skatt och andra hanteringskostnader kan tillkomma för länder utanför EU och betalas alltid av mottagaren.
Läs även våra integritetsvillkor

Betalningsvillkor

Smyckerian är ansluten till Svea Checkout som är ledande inom betaltjänster i Norden. Genom Svea Checkout erbjuds du olika betalsätt och de betalsätt som erbjuds är faktura, delbetalning och givetvis kort eller direktbetalning via bank. Alla betalsätt är 100% säkra och du kan läsa mer om Svea Checkouts villkor här

Faktura, betala 14 dagar i efterskott

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Smyckerian (Fredrix Design AB) överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Om betalning inte är fullgjord senast på fakturans förfallodag debiteras förseningsersättning (näringsidkare) samt kostnader för betalningspåminnelse och inkasso enligt lag. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad.

Delbetala - Sverige 

Svea Ekonomi AB erbjuder Dig att, efter godkänd kreditprövning som sker efter Du fyllt i personuppgifterna i Kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal. Ett kontoavtal innebär att Du får en kredit som Du kan använda till inköp hos till Svea anknutna leverantörer. För varje tillfälle Du betalar till Svea så kan Du disponera motsvarande kreditutrymme som Du amorterar för andra inköp under den tid som kontokreditavtalet gäller. Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet. Kredittiden väljer Du genom att kryssa i det alternativ som passar Dig bäst. Du åtar Dig att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att Du varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val Du gjort. Självklart kan Du betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra.

Om Du vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden den lägsta månadsbetalningen att höjas. Ju kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning. Vill Du ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan Du kontakta Svea på telefon 08–7352969 och ansöka om förlängd kredittid. Av datatekniska skäl kommer Svea, om Du utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tills vidare fakturera Dig separat för de olika köpen. Självklart slipper Du i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad. Om Du inte särskilt meddelar Svea kommer Svea att för Din räkning att betala Ditt inköp hos Smyckerian. Har Du några frågor så kan du ringa 08–7352969 för närmare information. Observera att fakturan kommer i ett separat kuvert och ligger inte i ditt paket.

Swish (0 kr)
Betala enkelt med Swish

Ångerrätt / Reklamation / Returnera vara  

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansförsäljningslagen. Det innebär att om du köper en vara hos Smyckerian, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 14 dagar men först efter att de returnerade produkterna kommit oss tillhanda. Som kund betalar du själv returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Du som konsument ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.

Vid köp av en vara som ska tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars fått en tydlig personlig prägling gäller ej ångerrätt
Innan du skickar tillbaka en produkt måste du alltid kontakta oss först eller logga in på ditt konto för att få ett Returnummer (RN), samt information om vart produkten ska skickas. Ett RN är giltigt i 14 dagar från att det tilldelats. Du bör alltså skicka returen så snart du fått ett RN, men senast inom 14 dagar.
Så fort vi tar emot paketet och verifierar att den returnerade produkten stämmer överens med returanvisningarna, att produkten är oanvänd och i fint skick samt att den returnerats tillsammans med originalförpackning med tillhörande emballage får du en bekräftelse via e-post om att din retur har accepterats. Därefter, beroende på vilken betalningsmetod du använde vid köptillfället, görs en återbetalning med samma metod. Det innebär att återbetalningar endast kan ske till samma källa som du använde för att köpa produkterna från början (kreditkortssköp betalas till exempel tillbaka till ditt kreditkort).
Skicka din retur till: Fredrix Design AB Fide Anderse 212 623 36 Burgsvik

Reklamation

Naturligtvis har du garanti på de produkter du köper hos oss. Minst ett år och det gäller alla, privatpersoner och företag. Som privatperson omfattas du även av konsumentköplagen vilken ger dig reklamations rätt på upp till 3 år du kan läsa mer om detta på konsumentverkets egen hemsida. Meddela oss varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig. Är varan felaktig eller felexpedierad står vi för returfrakten.
Skicka din reklamation till: Fredrix Design AB Fide Anderse 212 623 36 Burgsvik
Har du ytterligare frågor tveka inte att kontakta, du når oss via e-mail på info@smyckerian.se
Smyckerian följer konsumentköplagen vid reklamationer och vid ev. tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer

Leveransvillkor / Fraktkostnad

Vi tillämpar fraktfritt för privatpersoner (gäller ej våra registrerade företagskunder) på alla order över 750 kr på order under stiger det beloppet debiterar debiterar vi en minsta kostnad på 35kr. Företags kunder med av oss aktiverat företagskonto kan välja bort REK och använda dig av Posten brev men tar då själv leveransrisken.

Länder utanför Sverige
Vi följer Svenska Postnords prislistor med tillämpar en minimikostnad på 45 kr, viktigt att tänka på är att för läder utanför EU tillkommer lokala avgifter som tull, skatt och andra hanteringskostnader kan tillkomma för länder utanför EU och betalas alltid av mottagaren.

Leveranstid

På beställningar med faktura eller kortbetalning levererar vi om möjligt samma dag om beställningen är oss tillhanda före 10:00 gäller Måndag till Torsdag och om inte annat anges på artikeln. Vid förskottsbetalning levereras och reserveras dina varor först när vi mottagit din betalning. Tänk på att det kan dröja 2-3 dagar innan din betalning är oss tillhanda.

Leveranssätt
Dina varor levereras med Posten brev eller paket. Frakt och andra tillägg ser du redan kassan, inga dolda avgifter tillkommer.

Lagerstatus och saldo
Du finner lagerstatusen på varje enskild produkt och alla varor finns normalt i lager hos Smyckerian. Vid eventuell leveransfördröjning meddelas du om detta.

Delleverans

Är en eller flera varor restnoterade på din beställning meddelas du i förväg och kan själv välja hur du vill gå till väga. Vi restnoterar normalt inte en produkt som är slut i lager.

Dina kunduppgifter , Ändra - Glömt lösenord
Du kan enkelt ändra din kundprofil, eller hämta ditt lösenord - Ändra dina kunduppgifter Skydd av personuppgifter
I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt register. Kontakta i så fall vår kundservice. Vi försäkrar även att vi inte kommer att sälja eller överlåta personuppgifter